وقتی داوران تیم قهرمان را انتخاب می کنند!


وقتی داوران تیم قهرمان را انتخاب می کنند!

شفقنا –  سرمربی های سه تیم مطرح و مدعی قهرمانی این فصل در هفته های اخیر به شدت علیه داوری موضع گرفته اند و داوران تیم های متبوع خود را متهم به جانبداری کرده اند. برانکو: نمی خواهید قهرمان شویم مستقیم بگویید سرمربی پرسپولیس بعد از بازی با ذوب آهن صحبت های تندی را علیه داوری مطرح کرد که البته […]

سرمربی آلمانی استقلال بعد از تساوی تیمش برابر صدرنشین لیگ گفت: « نیمه اول شاید مقداری خوب نبودیم اما نیمه دوم بهتر و کامل بازی کردیم و یک گل کاملا درست زدیم. همه دیدند گل ما آفساید نبود. در دیدار با پیکان، ذوب آهن، سپاهان و فولاد و این دیدار به دلیل تصمیمات داور ما برنده نبودیم. شاید ما شانس نداریم؛ شاید ما باید رنگ لباس را عوض کنیم و آبی رنگ محبوب داوران نیست و ما باید زرد، سبز یا سفید بپوشیم. در بازی با سپاهان دو خطای مشخص پنالتی رخ داد اما داور ندید. می‌دانید که من معمولا درمورد داوری حرف نمی‌زنم اما اکنون زمان آن است. تیم من به این نیاز دارد؛ ما ۹۰ دقیقه جنگیدیم و یک گل زدیم اما در نهایت بازی مساوی شد. من به بازیکنانم در رختکن چه بگویم؟ همه دیدند گل آفساید نبود. پای همام خون ریزی می‌کرد و اتفاقی شبیه به بازی پیکان برای سجاد آقایی رخ داد. در آلمان رنگ شانس، رنگ سبز است و شاید ما هم باید رنگ لباس را عوض کنیم».

داوران می خواهند چه تیمی قهرمان شود؟

در این فصل کورس نزدیکی برای قهرمانی بین چندین مدعی شکل گرفته و در این شرایط اشتباهات بزرگ داوران در بعضی بازی ها باعث شده که حرف و حدیث ها و اعتراضات به اوج برسد.

حرف مشترک شفر، برانکو و قلعه نویی این است که داوران نمی خواهند تیم هایشان قهرمان شود و به همین دلیل عامدانه علیه تیم های آنها سوت می زنند. در این شرایط این سوال مطرح می شود که داوران می خواهند چه تیمی قهرمان شود؟

اما به نظر می رسد از اشتباهات داوری در این فصل تقریبا همه تیم ها چه بزرگ و چه کوچک در مواقعی متضرر شده اند و اینکه گفته شود داوران به طور سیستماتیک به دنبال ضربه زدن به یک تیم خاص هستند، چندان منطقی به نظر نمی آید. با این حال، ین نکته حائز اهمیت است که اعترضات متعدد مربیان تاثیری زیادی بر فشار روی داوران داشته و باعث شده که حتی بزرگترین داوران شاغل در لیگ هم دچار مشکل و مستعد اشتباه شوند. در چنین شرایطی شاید کم شدن اعتراضات و تلطیف جو سنگینی که علیه داوری شکل گرفته متقابلا از فشار روی داوران کاسته و به کم شدن این اشتباهات هم کمک کند. و علاوه بر این استفاده از ظرفیت های جدید داوری مانند تکنولوژی VAR در لیگ که اخیرا خیلی از باشگاه ها خواستار استفاده از آن شده اند هم می تواند به پایان جنجال های داوری کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درآمد سیم‌ پیچی موتور، نگاهی عمیق به فرصت‌های پنهان صنعتی